Drücke die Tasten ◄ ► für weitere Artikel  

Divine: Photoshop-Plugin konvertiert PSD-Dateien in WordPress-Themes

Mit nur vier Schritten von einer Photoshop-PSD-Datei zum fertigen WordPress-Theme, das verspricht der Entwickler den Nutzern von Divine. Das kostenlose Plugin für die Windows-Version von Adobe Photoshop will damit die Lücke zwischen Bildbearbeitung und Webdesign schließen und das Erstellen von eigenen Themes für WordPress erleichtern. Zunächst muss man dazu ein Photoshop-Image als Designvorlage mit Photoshop öffnen und Divine starten. Im zweiten Schritt werden benötigte Elemente ausgewählt und definiert. Im Anschluss wird das Theme bereits via FTP hochgeladen und im vierten und letzten Schritt im Browser getestet.

Einen etwas ausführlicheren Bericht zu Divine hat Stefan Petersen in seinem Blog „Webdesign | News | Rock ‘n’ Roll“ geschrieben.

Empfiehl diesen Artikel jetzt weiter!

Bewerten
VN:F [1.9.22_1171]
11 Antworten
  1. von Internet Marketing Guide » Photosh… am 10.08.2009 (20:12Uhr)

    [...] Welt spricht von Devine, einem kostenlosen Tool, mit dem man Photoshop-Dateien in fertige Wordpress-Themes konvertieren [...]

  2. von Adrian am 10.08.2009 (23:27Uhr)

    Das Video wurde entfernt! ;-)
    Nur als Info...

  3. von Jan Tißler am 11.08.2009 (09:02Uhr)

    Danke für den Hinweis, ich habe es entsprechend rausgenommen.

  4. von Divine Photoshop Plugin für Wordpress T… am 11.08.2009 (12:11Uhr)

    [...] Photoshop Plugin wird in vielen Blogs diskutiert und vorgestellt.  Viele User sind begeistert von der Idee und wollen das Plugin gleich [...]

  5. von Tobi am 09.09.2009 (18:04Uhr)

    Leider ist bei Photoshop CS3 GER der Button von Divine scheinbar nicht vorhanden!

  6. von Uwe am 20.09.2009 (11:01Uhr)

    Was ich schon arg wundert, das ich nach fast 48 Stunden und Eingabe von 5 !! versch. E-Mailadressen noch immer keinen Downloadlink erhalten habe...

  7. von Divine Team am 11.03.2010 (15:42Uhr)

    Thank you for your comments and interest in Divine project.
    We are still trying our best on improving functionality of the plugin and have added plenty of new features, which haven’t been used in Free Edition, to Divine Personal one. The release of this edition will happen in the second quarter of 2010. The closed beta testing has already started. However, take it easy, the public beta version will be available soon. You’ll have a chance to get your hands on it. More details at our official site: http://www.divine-project.com/.
    By the way, be up on the plugin development at http://divine.ideastrunk.com/.

  8. von Divine Team am 21.03.2010 (08:55Uhr)

    Today we are happy to announce about release of completely new web service called Ideastrunk created by Divine team for everyone: customers and developers to make a problem solving easier and quicker, to create high-quality products and implement new ideas with the help and advice of professionals. It’s friendly environment, and you can try it right now enjoying its advantages and possibilities.

    Why Ideastrunk? It offers you:

    1) An information and assistance resource.
    2) Total control for implementation or improvement of web projects.
    3) Time to focus on your core activity.
    4) All kind of support any time.
    5) Clients.

    So you need not go on surfing the Internet for a suitable, inexpensive, online service to find answers to questions appeared sometimes every day or even hour. Ideastrunk is really simple and free. More details at: http://ideas-trunk.ideastrunk.com/

  9. von Divine Team am 09.08.2010 (10:36Uhr)

    Thank you for your interest in Divine project.

    With addition of unique features, and implementation of many suggestions of our users, the release date of Divine Elemente (formerly Divine Personal) will be announced this summer. New Name – New Possibilities.

    More details at our official website: http://www.divine-project.com/blog-news.

  10. von Divine Team am 08.09.2010 (17:37Uhr)

    Good news! Now you have a chance to try yourself in Divine Elemente Edition (formerly Divine Personal one). You'll find new functionality of this edition testing all interesting features of Divine plugin.

    So, beta testing has already started. Want to join? More details at: http://bit.ly/asuew3

Deine Meinung

Bitte melde dich an!